تاریخچه باشگاه بارسلونا

کوتاه از بارسلونا

بارسلونا اولین قهرمان تاریخ جام یوفاست.
بارسلونا از معدود تیم هایی است که هر 4 جام اروپا را فتح کرده است.
 بارسلونا در سرتاسر جهان دارای 1504 کانون هواداری است.
 بارسلونا از معدود تیم هایی است که بر روی پیراهنش از تبلیغ استفاده نمی کند.
 هیات مدیره بارسلونا با 20 عضو ثابت و 6 عضو افتخاری در کنار هیات مشاور 32 نفره در باشگاه فعالیت می کند.
 رییس باشگاه با رای گیری از هواداران باشگاه تعیین میشود.

بودجه باشگاه حدودا 170 میلیون یورو است .

در این باشگاه افراد مشهور زیادی چون مارادونا " کرایف " کوبالا " کرکسیس " روماریو " استیچکف " سورز " رونالد کومن و رونالدو بازی کرده اند.

بازیکنان غیر اسپانیایی و خارجی در موفقیت بارسا بیشتر از بازیکنان محلی و اسپانیایی تاثیر گذاشته اند .

بارسا بوسیله یک فرد سوئیسی به نام گمپر تاسیس شده است .

در سال 1899 اولین رئیس باشگاه یک مرد انگلیسی به نام والتر وایلد انتخاب شد .

بارسلونا حدود 50 مربی آورده که نصف آنها خارجی بوده .

همه مربیانی که با بارسا عنوان و افتخاری آورده اند همگی خارجی بوده اند . هیلنو هررا " رینوس مایکلز " تری ونه بلز و یوهان کرایف .

بارسلونا اولین باشگاه اسپانیایی بود که حرفه ای شد .

از شروع بازیکنان پیراهن آبی و اناری بر تن می کردند . اما در آن زمان نصف پیراهن آبی و نصف دیگر اناری بود و شرط سفید به پا می کردند

اولین بازی بارسلونا ترکیبی از بازیکنان این تیم و چند بازیکن انگلیسی بود که این تیم توانست 1 بر 0 حریف خود را شکست دهد

در سال 1922 بارسلونا به استادیو جدیدی دست یافت به نام لاس کورتس این ورزشگاه جایگاه 35000 نفر را داشت وبه کلیسای فوتبال معروف بود و این  اولین ورزشگاه بارسا بود .  

در 14 ژوئن 1925 گروه نوازندگی یک کشتی انگلیسی سرود ملی کاتالاتنیا را در ورزشگاه بارسلونا اجرا کرد که با این کار یک پدیده اجتماعی پیش بینی نشده ای در فوتبال ظهر کرد .

بارسلونا هواداران بسیار زیادی دارد که معروفترین آنها عبارتند از : مونتسرات کاباله "* خواننده سوپرانو . خوسپ کارراس"خواننده تنور . آرانچا سانچز ویکاریو"تنیسور زن اسپانیایی .

بارسا القاب زیادی دارد:  

1- "BARCA "

2- در گویش اسپانیایی " بارکا " و در گویش کاتالانی " بارشه "  

3- آزور لگرنا و بلوگرنا به معنای آبی واناری

4- کاتالان ها

موزه استادی یکی از بهترین موزه های شهر بارسلون است . این موزه نمایانگر اثر باشگاه بر کاتالانیا می باشد . در آنجا شما می توانید عکس های بسیار بزرگ " مدل و نقشه بسیار کامل و بزرگ نو کمپ " کفش های کومن " پیراهن کرایف " بلیط هر فصل باری های بارسا در گذشته و ....... . در این موزه یک سینمای کوچک وجود دارد کهشما می توانید تاریخچه باشگاه را به صورت تصویری ببینید .

بارسلونا کالاهای تجاری بیشتری در برابر باشگاههای دیگر در اسپانیا به فروش می رساند . و درآمد آنها از این راه حدودا 30 میلیون دلار در سال است .


در حقیقت می توان گفت نه تنها کاتالان ها ، بلکه همه ساکنان منطقه باسک جان خود را فدای اناری ها می کنند. بارسا همیشه به داشتن بیشترین و متعصب ترین هواداران مشهور بوده است. هوادارانی که شاید پیش از علاقه به بارسا، از تیم های شهر مادرید متنفرند، به خصوص رئالی که در این چند سال حقیقتاً موی دماغ بارسلونا بوده است!

 

پیراهن بارسلونا حکم پرچم کاتالانیا دارد و به خاطر تقدسش تبلیغی روی ان درج نمی شود اما برای اولین با یک company این اجازه را پیدا کرد تا نماد خود را در اندازه های بسیار کوچک و به عنوان مارک لباس بر روی ان درج کند.

 

بارسلونا شهری درایالت باسک واقع در نیمه شرقی کشور اسپانیاست. این قسمت از کشور اسپانیا همیشه مشکلات زیادی برای دولتمردان این کشور به وجود آورده است. کاتالان ها هیچ کدام از حکومت های اسپانیایی را نمی پذیرند و به دنبال استقلال هستند! بنابراین دشمن اصلی سلطنت اسپانیا محسوب می شوند.

 

در سال 1899 کاتالان ها بر آن شدند که با تاسیس یک تیم فوتبال ، عقاید و نظریات خود را به این سبک مطرح کنند.

به دلیل همان فشارهای سیاسی، بارسلونا درابتدا مشکلات زیادی داشت. این تیم دورنگ آبی و اناری را به عنوان نماد کاتالان ها برتن کرد و دراولین بازی خود در یک دیدار دوستانه به مصاف یک تیم محلی انگلیس رفت و با یک گل شکست خورد. اما چیزی به آغاز روزهای طلایی مردان کاتالان باقی نمانده بود.


نظرات شما عزیزان:

sadegh
ساعت20:13---21 دی 1391
just fcbarcelona!!

ashegheeeshaaaaaaaaaaaam ghavitarin teame jahane k hich teami jolosh nmitoone davoom biare magar ba ravesh haye maskharei k farde zedde footballi messe morinio ebda kardan amma alan mibinim k barca 16emtiaz az reali k morinio hedayatgareshe jolotare

in nshaneye ghodrat va moghaddas boodaneshe

پاسخ:دوست عزیز این مطلب را دو سال پیش گذاشتم و خود من هم بارسلونایی هستم و هیچ مشکلی هم ندارم با این تیم. (ممنون از نظری که دادی)


noor
ساعت11:09---11 آذر 1390
سلام وبلاگه قشنگی داری.به وبه منم سر بزن اومدی نظر فراموش نشه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 11 آذر 1390برچسب:, | 11:2 | نویسنده : داوود |
  • یک نویسنده
  • فروش بک لینک انبوه